بهترین قفل ساعت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بهترین قفل ساعت
نوشته شده در شنبه 8 مرداد 1401
بازدید : 81
نویسنده : لاله

انواع قفل ساعت
به طور کلی انواع سگک ساعت به دو دسته تقسیم می شوند. نوع اول قفل های متصل یا پیوسته است که در آن سگک ساعت از روی بند باز نمی شود و فقط به بند اجازه می دهد تا بالا یا پایین بیاید تا بند ساعت مچ را بغل کرده و سپس قفل شود. سگک های پروانه ای و قفل دکمه ای در این دسته قرار می گیرند.
دسته دیگر از بند های ساعت، بند ناپیوسته یا ناپیوسته هستند که به طور کامل باز می شوند و بند ساعت را به دو قسمت مجزا تقسیم می کنند. کمربند، گیره و گیره جواهرات از این دسته هستند. در زیر با تمامی این قفل ها به طور کامل آشنا خواهید شد.
قفل پروانه ای با دکمه
گیره پروانه ای بدون دکمه
اولین نوع قفل ساعت، قفل پروانه ای دکمه دار است. این قفل بند متناسب با اندازه مچ دست شما طراحی شده و باز و بسته شدن آن را آسان می کند. باز کردن بسیار آسان با دکمه ها (یکی در هر طرف)، فقط دو دکمه را به طور همزمان فشار دهید تا قفل باز شود. بنابراین قفل های پروانه ای نسبتاً ایمن هستند. این قفل ها عمدتا برای ساعت هایی با بند فلزی و استیل استفاده می شود.
مزایای
به راحتی باز و بسته می شود
هیچ فشاری روی بند ساعت وجود ندارد
در عین حال بی خطر است
معایب
از نظر زیبایی کمتر به چشم می آید
بسته شدن پروانه ای بدون دکمه
قفل پروانه ای با دکمه
یکی دیگر از انواع ساعت های قفلی، قفل پروانه ای بدون دکمه است که با بسته شدن ساعت کاملا از بین می رود و بند ساعت به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر ظاهر می شود و به ساعت متصل نمی شود. به همین دلیل به این نوع قفل ساعت، کلید مخفی نیز گفته می شود
اما سوال اینجاست: این بلوک چگونه کار می کند؟ قفل پروانه ای بدون دکمه از دو لولای فلزی تشکیل شده است که مانند بال های پروانه از دو طرف باز می شوند. هنگامی که می خواهید ساعت را روی مچ خود ببندید، دو لولا را تا کنید و آنها را به هم قفل کنید. از آنجایی که لولاها به سمت داخل ساعت بسته هستند، برای جلوگیری از ناراحتی، باید اندازه بند را کمی بیشتر از دور مچ دست بگیرید. مهمتر از آن، برای تغییر اندازه و تنظیم این نوع قفل ساعت، باید به یک فروشنده یا تعمیر ساعت مراجعه کنید.
مزایای
نمایشگر زیبای بند ساعت
به راحتی باز و بسته می شود.
خوبی
امنیت کمتری نسبت به سایر قفل های زمانی
احتمال درد مچ دست
اندازه توسط کاربر قابل تنظیم نیست
قفل دو دکمه
قفل دو دکمه
این نوع قفل یکی از قفل های ساعت سه قسمتی، یک قسمت ثابت و دو قسمت متحرک می باشد که به همین دلیل به آن قفل دو قسمتی می گویند. در واقع از دو حلقه تشکیل شده است که از یک طرف باز می شوند و معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. حلقه ها روی هم قرار می گیرند و با دکمه بسته می شوند.
سود
قدرت قلعه
امنیت کافی
منفی
مقدار زمان توسط کاربر قابل تنظیم نیست
قفل سه قسمتی
بسته شدن دکمه سه تکه
قفل های سه تکه دکمه ای به دلیل قیمت مناسب و امنیت قابل قبول از جمله پرطرفدارترین انواع قفل ساعت در دسته لوازم جانبی ساعت می باشند. این قفل دارای دو لولا در هر طرف ساعت است، مانند قفل پروانه ای بدون دکمه، با این تفاوت که یکی از لولاهای قفل دارای قسمتی از دکمه است. هنگامی که دو لولا باز و بسته می شوند، روی هم قرار می گیرند، سپس با فشار دادن دکمه های کناری قفل، قطعه سوم روی لولا بسته می شود.
این قفل امنیت خوبی نیز دارد. اما چون لولا در ساعت قرار می گیرد می تواند با مچ دست تداخل داشته باشد بیشترین کاربرد این قفل در ساعت فلزی است.
فواید
قیمت خوب است
امنیت درک شده
اثر خوب
معایب
احتمال درد مچ دست
قفل سه دکمه با خط
بسته شدن دکمه سه قسمتی با قفل
امنیت این قفل بالاست و با این کار خیالتان راحت باشد که ساعت شما ناگهانی باز نمی شود و آسیبی نمی بیند. زیرا علاوه بر دکمه های فشاری در کناره های قفل، قفلی نیز در قسمت ثابت قفل تعبیه شده است، بنابراین باز کردن ساعت حتی به صورت تصادفی غیرممکن است.
این قفل یکی از بهترین انواع قفل های ساعتی است که اغلب روی ساعت های گران قیمت رولکس روی دست افراد مشهور و ساعت های غواصی دیده می شود و این به دلیل امنیت بسیار بالای این نوع قفل است.
مزایا
قفل را محکم کنید
امنیت بالا
معایب
قلعه بزرگ است
کاربر نمی تواند اندازه ساعت را تغییر دهد.
آنها بسیار گران هستند
بیشتر بخوانید: سلبریتی ها از چه ساعتی استفاده می کنند؟ + نگاهی به 25 مدل ساعت مچی سلبریتی ها
قفل سه تکه بدون دکمه
دکمه قفل سه قسمتی
نوع دیگر قفل ساعت، قفل سه قسمتی بدون دکمه است. این قفل درست مانند قفل پروانه ای بدون دکمه باز و بسته می شود. این گیره معمولاً در ساعت های استیل ارزان قیمت استفاده می شود زیرا امنیت چندانی ندارد و در هر زمانی قابل باز شدن است.
نحوه باز و بسته شدن آن به این صورت است که دو لولا را باز و بسته می کند تا ساعت به راحتی دور مچ قرار گیرد و قسمت سوم قفل به انتهای یکی از لولاها متصل شود.
فواید
قیمتش خوبه
یک عملیات ساده
معایب
امنیت پایین
سگک یا سگک کمربند
سری سانتی
از انواع قفل ساعت می توان به قفل اشاره کرد که یکی از قدیمی ترین لوازم ساعت است و شبیه کمربند سوزنی است و روی بند ساعت که دارای سوراخ های متعددی است قرار می گیرد. این نوع بند برای ساعت های چرمی و سیلیکونی استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی ها تنظیم آسان آن است.
قفل گیره در اندازه های مختلف موجود است و بسته به سایز بند ساعت مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، مشکل این ساعت ها این است که سنجاق قفل می تواند شل شود و ساعت گم شود یا بند چرمی آن با استفاده مکرر چروک شود.
مزایای
آسان برای استفاده
قیمت مناسب
کاربر نمی تواند اندازه باند زمانی را تنظیم کند.
بیکاری
قابلیت باز کردن قفل ساعت
گزینه ای برای پوشیدن بند ساعت
برنامه قفل
قفل گیره
قفل گیره ای نوع دیگری از قفل ساعت است که معمولاً در ساعت هایی با بند فلزی یافت می شود. معمولا محافظ دارد و زیر قسمت محافظ قفل قرار دارد که معمولا دکمه ندارد و با یک فشار بسته می شود و وقتی باز می شود فشار بالا می دهد با باز می شود. کار با این کلید بسیار آسان است و ظاهر زیبایی به ساعت می دهد.
مزایای
با نگهبان
راه اندازی آسان
معایب
عدم امنیت
قفل جواهرات
جواهرات تیتیپا
قفل جواهر، همانطور که از نامش پیداست، اغلب در دستبندهای زنانه و ساعت های زیبای زنانه استفاده می شود. بهترین چیز در مورد این نوع قفل این است که قابل تنظیم است. این قفل دارای گاوصندوق است اگرچه کلید ندارد اما قفلی دارد که در سوراخی در قسمت دوم قفل وارد شده و قفل می شود.
فواید
عملکرد تنظیم باند مشاهده
امنیت بالا
معایب
اندازه کوچک
کدام یک از انواع قفل ساعت از امنیت بیشتری برخوردار است؟
بر اساس انواع قفل ساعت مچی ذکر شده در این مقاله، قفل دکمه ای سه تکه و قفل دکمه ای دو تکه نسبت به سایر قفل های ساعت ایمنی بیشتری دارند. اما بهترین کار هنگام خرید یک ساعت مچی این است که سعی کنید ساعتی بخرید که یکی از این قفل ها را داشته باشد. در فروشگاه اینترنتی کنز می توانید انواع ساعت مردانه و زنانه اصیل را با مطمئن ترین و بهترین قفل ها تحویل بگیرید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: